Göç İdaresi Başkanlığı ile YÖK arasında imzalanan yeni protokol gereği İkamet Başvuru belgeleri artık üniversiteler tarafından teslim alınacaktır.
İlk defa ikamet izni alacak olan veya ikamet iznini uzatmak isteyen öğrenciler e-ikamet.goc.gov.tr internet adresindeki başvuru formunu doldurduktan sonra aşağıda yer alan belgeleri merkezimize getirerek başvurularını tamamlayabilirler.
- İkamet izni başvuru formu
- Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (Belge teslimi yaparken pasaportun aslı öğrencinin yanında olmalıdır)
- Öğrenci belgesi
- 4 adet biyometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası
- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa tapu fotokopisi
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Öğrenci yurtlarında kalıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de taahhüdü)
- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz (Vergi dairesine şahsen giderek veya dijital vergi dairesinden kredi kartı ile ödeme yapılabilir)
- 18 yaşından küçük yabancılar için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi tarafından verilen muvakkafatname
- Beyan/Kontrol belgesinden iki kopya. Belgeyi indirmek için tıklayınız.